Dieta długich włosów – co jeść żeby szybciej zapuścić włosy

Wiele osób chce mocnych i zdrowych włosów. Jak wiadomo u kobiet długie, lśniące włosy to wyjątkowy atut. Co ciekawe, twoje włosy rosną około 1,25 cm na miesiąc i 15 cm rocznie. To, jak szybko rośnie włos, zależy od takich czynników, jak wiek, stan zdrowia, genetyka i dieta.
Chociaż nie możesz zmienić takich czynników, jak wiek i genetyka, dieta jest jedną z rzeczy, nad którą masz kontrolę. W rzeczywistości spożywanie diety pozbawionej odpowiednich składników odżywczych może prowadzić do wypadania włosów.
Z drugiej strony, zrównoważona dieta z odpowiednimi składnikami odżywczymi może pomóc w przyspieszeniu wzrostu włosów, zwłaszcza jeśli doświadczasz wypadania włosów z powodu złego odżywiania.

Jajka i jagody

Jajka są doskonałym źródłem białka i biotyny, dwóch składników odżywczych, które mogą sprzyjać wzrostowi włosów. Jedzenie odpowiedniej ilości białka jest ważne dla wzrostu włosów, ponieważ mieszki włosowe składają się głównie z białka. Wykazano, że brak białka w diecie sprzyja wypadaniu włosów.
Biotyna jest niezbędna do produkcji białka włosów zwanego keratyną, dlatego suplementy biotyny są często sprzedawane na porost włosów. Badania wykazały również, że spożywanie większej ilości biotyny może pomóc w poprawie wzrostu włosów u osób z niedoborem biotyny. Jajka są również doskonałym źródłem cynku, selenu i innych składników odżywczych dla włosów. To sprawia, że ​​są jednym z najlepszych pokarmów do spożycia dla optymalnego zdrowia włosów

Jagody natomiast są pełne dobroczynnych związków i witamin, które mogą sprzyjać wzrostowi włosów. Obejmuje to witaminę C, która ma silne właściwości przeciwutleniające. Przeciwutleniacze mogą pomóc chronić mieszki włosowe przed uszkodzeniem przez szkodliwe cząsteczki zwane wolnymi rodnikami. Te cząsteczki istnieją naturalnie w organizmie i środowisku. Na przykład 1 szklanka (144 gramy) truskawek zapewnia imponujące 141% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
Ponadto organizm wykorzystuje witaminę C do produkcji kolagenu, białka, które pomaga wzmocnić włosy, aby zapobiec ich łamliwości. Co więcej, witamina C pomaga organizmowi wchłaniać żelazo z pożywienia. Niski poziom żelaza może powodować anemię, która została powiązana z wypadaniem włosów.

Szpinak i tłuste ryby

Szpinak to zdrowe zielone warzywo, które jest pełne korzystnych składników odżywczych, takich jak kwas foliowy, żelazo i witaminy A i C, z których wszystkie mogą sprzyjać wzrostowi włosów. Witamina A pomaga gruczołom skóry w produkcji sebum. Ta oleista substancja pomaga nawilżać skórę głowy, aby zachować zdrowe włosy. Kubek (30 gramów) szpinaku zapewnia do 54% dziennego zapotrzebowania na witaminę A. Szpinak jest również doskonałym źródłem żelaza, które jest niezbędne do wzrostu włosów. Żelazo pomaga krwinkom czerwonym przenosić tlen w całym organizmie, aby napędzać metabolizm oraz wspomagać wzrost i naprawę.

Tłuste ryby, takie jak łosoś, śledź i makrela, zawierają składniki odżywcze, które mogą sprzyjać porostowi włosów. Są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które zostały powiązane z porostem włosów. Badanie przeprowadzone na 120 kobietach wykazało, że przyjmowanie suplementu zawierającego kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 oraz przeciwutleniacze zmniejszyło wypadanie włosów i zwiększyło gęstość włosów. Inne badanie wykazało, że przyjmowanie suplementu oleju rybnego znacznie zmniejszyło wypadanie włosów i zwiększyło wzrost włosów u kobiet z przerzedzonymi włosami.
Tłuste ryby są również doskonałym źródłem białka, selenu, witaminy D3 i witamin z grupy B, składników odżywczych, które mogą pomóc w promowaniu mocnych i zdrowych włosów.

Nasiona i orzechy

Orzechy są smaczne, wygodne i zawierają różnorodne składniki odżywcze, które mogą sprzyjać wzrostowi włosów. Na przykład 28 gramów migdałów zapewnia imponujące 37% dziennego zapotrzebowania na witaminę E. Co więcej, dostarczają również szerokiej gamy witamin z grupy B, cynku i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Niedobór któregokolwiek z tych składników odżywczych jest powiązany z wypadaniem włosów.

Nasiona także dostarczają ogromną ilość składników odżywczych przy stosunkowo niewielkiej ilości kalorii. Wiele z tych składników odżywczych może również sprzyjać wzrostowi włosów. Należą do nich witamina E, cynk i selen.
Co więcej, niektóre nasiona, takie jak siemię lniane i nasiona chia, również dostarczają kwasów tłuszczowych omega-3.
Jednak nasiona lnu dostarczają rodzaju kwasów tłuszczowych omega-3, które nie są wykorzystywane przez organizm tak wydajnie, jak kwasy omega-3 znajdujące się w tłustych rybach. Niemniej jednak są świetnym dodatkiem do diety. Aby uzyskać jak największą różnorodność składników odżywczych, najlepiej spożywać mieszankę nasion.