Pokarmy leczące i poprawiające zdrowie wątroby

Według medycyny chińskiej wiosna to czas, kiedy wątroba najlepiej się oczyszcza. Okaż wątrobie trochę miłości i spożywaj te pokarmy, aby poprawić zdrowie wątroby.

Wątroba jest głównym narządem odtruwającym. Odpowiada za filtrowanie toksyn z krwiobiegu, dzięki czemu toksyny nie gromadzą się w organizmie. Możesz myśleć o wątrobie jako o otworze wentylacyjnym lub ekranie w odkurzaczu. Kiedy ekran jest zatkany zbyt dużą ilością brudu, odkurzacz nie jest tak skuteczny w czyszczeniu. Podobnie, gdy wątroba zostaje zatkana przez zbyt wiele toksyn, organizm często czuje się spowolniony, układ odpornościowy jest przepracowany, skóra nie jest tak zdrowa, a trawienie spowalnia.

Podczas gdy twoja wątroba doskonale radzi sobie z filtracją, ciągle jest proszona o nadmierną jazdę ze względu na wysoki ładunek toksyczny, na który jesteś narażony we współczesnym społeczeństwie, w tym zanieczyszczenie powietrza, chemikalia w wodzie, pestycydy i szkodliwe składniki w produkty do pielęgnacji skóry. Ponadto szybki tryb życia może powodować zwiększenie toksyczności organizmu w wyniku stresu. Jakie są naturalne sposoby na regenerację wątroby co jeść? Za chwilę się dowiesz!

Detoksykacja wątroby jest jedną z wielu różnych funkcji, które wątroba pełni w organizmie, w tym:
• Synteza białek
• Produkcja i wydalanie żółci
• Wspomaganie metabolizmu cukru
• Zapobieganie krzepnięciu krwi
• Przechowywanie żelaza
Dobra wiadomość jest taka, że wątroba ma niesamowitą zdolność samoleczenia. W przeciwieństwie do innych narządów, gdy dana osoba ma uszkodzenie wątroby, wątroba jest w stanie regenerować tkankę. Stosując połączenie odżywczych, zdrowych dla wątroby pokarmów i składników wspomagających wątrobę, możesz pomóc chronić wątrobę i pozwolić jej robić to, co robi najlepiej.
Okaż swoją wątrobę trochę miłości i spożywaj te sześć pokarmów, aby poprawić zdrowie wątroby:

1. Ciepła woda z cytryną.

Odpowiednie spożycie wody pomaga wypłukać nadmiar toksyn z organizmu. Kiedy twoje ciało jest dobrze nawodnione, nie tylko wspomaga pracę wątroby, ale także pomaga wszystkim narządom i komórkom w twoim ciele.

Picie ciepłej wody z cytryną rano to praktyka ajurwedy, która pomaga oczyścić przewód pokarmowy z toksyn nagromadzonych przez noc. Pomaga również stworzyć bardziej zasadowe środowisko w organizmie, aby zrównoważyć kwasowość toksyn. Woda cytrynowa zawiera przeciwutleniacze, które pomagają stymulować wątrobę.

Jak to przygotować: Rano wlej do kubka 8–12 uncji ciepłej lub gorącej wody, a następnie wyciśnij sok z połowy cytryny. Wymieszaj i powoli popijaj.

2. Ciemnozielone warzywa liściaste.

Ciemnozielone warzywa zawierają silne przeciwutleniacze, które pomagają zwalczać toksyny w organizmie. Pracują ręka w rękę z wątrobą, pomagając pozbyć się toksyn. Niektóre ciemne, liściaste warzywa i warzywa, które są szczególnie pomocne, obejmują jarmuż, szpinak i kapustę.

Sposób przygotowania: Jarmuż i szpinak można dodawać do sałatek, smoothie, soków lub do szybkiego smażenia warzyw.

Kapustę można wykorzystać do robienia wspaniałych zawijasów, sałatek z komosy ryżowej i smażonych mieszanek mięsnych. Najpierw usuń łodygi, szybko zblanszuj w gorącej wodzie, a następnie zanurz zieleninę w kąpieli lodowej. Następnie po prostu zawiń kapustę na zielono ulubioną mieszanką ziaren lub mielonego mięsa.

3. Buraki i warzywa buraczane.

Wykazano, że buraki spożywane na surowo, gotowane lub wyciskane na sok pomagają radzić sobie ze stanami chorobowymi spowodowanymi stresem oksydacyjnym, w tym chorobą wątroby.

Sposób przygotowania: Odetnij buraki, aby dodać je do zupy lub do smażenia warzyw. Umyj buraki, obierz je obieraczką do warzyw i piecz w piekarniku w temperaturze 190°C przez 30 minut z olejem kokosowym lub oliwą z oliwek i odrobiną soli morskiej. Pamiętaj, aby przewrócić je w połowie.